Zrób to SAM/a: jak ozdobic pudełko po butach?

niedziela, października 09, 2011 Klaudia Shea 40 Comments

Cześć.

Dzisiaj przygotowałam dla Was pomysł jak wykorzystać pudełko po butach i stworzyć z niego fajną ozdobę pokoju. Nie jest to zbyt skomplikowane a można urozmaicić w ten sposób wnętrze i nadać mu charakteru.
Potrzebne będą:
1. Rolka gładkiego papieru do pakowania prezentów.Ja wybrałam w różyczki :)
2. Rolka papieru karbowanego. Można go kupić w sklepie papierniczym a nawet w lepszym hipermarkecie.
3. Nożyczki lub nożyk kreślarski.
4. Ołówek.
5. Linijka.
6. Klej lub taśma klejąca. (Jednak lepiej wygląda bez taśmy)
7. Pudełko po butach. Nie ważne jaki ma kolor, ważne by miało kształt pudła i nie było pozaginane.


No to teraz przystępujemy do pracy.




Kładziemy spód pudełka na wewnętrznej stronie papieru pakownego i wycinamy prostokąt o polu powierzchni zewnętrznej pudła. Ważne by z każdej strony zostawić 1-2 cm więcej. Ma to wyglądać mniej więcej tak jak na zdjęciu. Przyklejamy papier do wewnętrznej strony pudełka tylko z dwóch przeciwległych stron, jak na zdjęciu. (To po to były te 2 dodatkowe cm.)

Potem odwracamy pudełko o 90stopni i zaginamy je tak, jak na zdjęciu poniżej. Trzeba to zrobić tak, by po zagięciu do środka, papier był zgięty równo z wierzchołkiem pudełka. Zaklejamy do wewnętrznej strony.
Tutaj jeszcze raz krok po kroku. :) Powtarzamy po obu stronach pudełka.
Okej. Potem to samo trzeba zrobić z przykrywką, tyle, że najważniejsza jest góra. Boki przykrywki mogą zostać nie oklejone- później i tak nie będzie ich widać.
Teraz wyciągamy papier karbowany.  Mierzymy szerokość boku pokrywki i z karbowanego papieru wycinamy pasek o takiej samej szerokości.
Później smarujemy klejem bok pokrywki i naklejamy delikatnie, żeby nie "spłaszczyć" papieru naklejamy wycięty pasek. Jeżeli wycieliście go dobrze powinien idealnie pasować.
Obklejamy tak wszystkie boki. Jeżeli paska zabraknie nie ma problemy- wycinamy kolejny o tej samej szerokości i długości, jaka jest nam potrzebna. Zostawiamy chwilkę do wyschnięcia. I koniec. ^^

Oto efekt- wspaniały, ozdobny pojemniczek na różne drobiazgi lub oryginalne opakowanie na prezent.

Ohhh... ale się narobiłam. O wiele dłużej robiłam instrukcję niż samo pudełko, które teraz stało się moim pojemniczkiem na płyty CD. Bardzo fajnie to wygląda jeśli pudełko pasuje kolorystycznie do pomieszczenia i do jego stylu. Dużo to nie kosztuje bo papier ozdobny kosztuje jakieś 2 zł, a klej i nożyczki chyba każdy z Was ma w domu. Tym lepiej, że w sklepie z dodatkami do wnętrz widziałam bardzo podobne pudełko za 39.99. ;)

Mam nadzieję, że się przyda. Napiszcie co o tym myślicie? Buziaczki :***

40 komentarzy:

  1. super blog :)

    zapraszam na mój blog fotograficzny:
    http://fotografie-magda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajnie to zrobiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie sliczne ^^
    heh, obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  4. dodalam :))
    jak zrobilas taki zarabisty blog xD, w sensie naglowek ? :D:D

    OdpowiedzUsuń
  5. mam pytanie. gdzie się dodaje KATEGORIE?
    bo nie mogę tego nigdzie znaleźć :<

    OdpowiedzUsuń
  6. genialne! :D bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialny pomysł! Zawsze mam miliard pudełek po butach, które mogą się przydać, więc warto je jakoś ozdobić ;)

    A co do notki, to nie wiem, kiedy będzie. Czekam na natchnienie ;P Teraz głównie jestem skupiona na moim książkowym blogu, a do tego zaczął się rok akademicki, a prywatny blog kuleje :(

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest super. Naprawdę dobry pomysł. Ja zawszę mam dużo pudełek po butach i zawzę często się je wyżuca. A wystarczyło wejść na twojego bloga i już mam świtny pomysł jak je wykożystać. Bardzo ciekawy blog z przyjemnością dodałąm się do obserwatorów i będę na niego często zaglądać. Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga http://kreatorkawlasnegozycia.blogspot.com/
    Będzie mi bardzo miło jeśli dodasz się do obserwatoró. Życzę miłego po południa:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana organizujemy razem konkurs ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. oo. dziękuję za miły komentarz ;*
    Zaraz napisze e-m ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. ładne.;D
    a tak na marginesie, to to są pianki.;d

    OdpowiedzUsuń
  12. Też kiedyś takie robiłam. Naprawdę fajnie to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmm super pomysł :D skąd ja znam ten śliczny papier ?;>

    OdpowiedzUsuń
  14. Też sobie obklejam pudła, pudełka. Ale nie wpadłam na pomysł tego karbowanego papieru jako obwoluty. Muszę spróbować. ;)

    A to pudełko wyszło Ci prze słodko!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pudełeczko wyszło śliczne i bardzo sprytnie go okleiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wreszcie znalazłam coś, co jest łatwe^^ jeszcze dzisiaj spróbuję tak ozdobić kilka pudełek po butach, bo szczerze, to u mnie tych pudełek jest tyle, że aż się walają^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Dopiero teraz znalazłam ten post ^^ Świetny pomysł! Tyle że do mojego pokoju będzie bardziej pasowało kolorach beżu i brązu ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Łaaaaaał! No mega super to jest!!! Tylko powiedz mi, jak to jest, że na 3 obrazku w tym krok po kroku jest tak dużo papieru a na 4 już tak mało? Dodatkowo zaginałaś, czy obcięłaś, czy jak? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, ale nie bardzo rozumiem w którym miejscu. Z tego co patrze teraz to wszystko jest na zdjęciach, niczego "dodatkowego" nie ucinałam. Ewentualnie może być tak, że jest zagięte. Ale jeśli chodzi i o te zdjęcia "krok po kroku" to między 3 a 4 zdjęciem niczego nie ucinałam, tylko analogicznie zagięłam druga stronę, a później wszystko do wewnątrz i tam skleiłam. Jeśli papieru jest za dużo, można obciąć ;)

      Usuń
    2. Okej, dziękuję. postaram się takie zrobić bo jest serio super. mam tylko kupne i to małe, bo na lakiery a to duże jest przydatne. wrzucę tam zeszyty z poprzednich klas, jeszcze raz dzięki! :)

      Usuń
  19. świetny pomysł, dzięki za inspirację, skorzystam :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne! Pudełka po butów często można wykorzystać do przchowywania różnych rzeczy, a obklejając je w sposób jaki pokazałaś możemy uzyskać piękny dodatek do pokoju :)

    OdpowiedzUsuń
  21. śliczne! ale robiłam ładniejsze

    OdpowiedzUsuń
  22. Właśnie takiego prostego tutorialu szukałam, efekt jest świetny! Zaraz biorę się za robotę! :P

    OdpowiedzUsuń
  23. MEGA efekt :) Aż sama zrobię sobie takie pudełka :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zazwyczaj pudełka ozdabiam techniką decoupage, ale Twój sposób jest zdecydowanie szybszy, a wcale nie mniej efektowny :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne i nietrudne do zrobienia! Chyba się za to wezmę. W domu mam mnóstwo pudeł po butach...

    OdpowiedzUsuń
  26. prześliczne to pudełeczko :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ze komentarz | Thanks for Your comment